marți, 6 octombrie 2009

Pregatirea autoturismului pentru iarna

- schimbarea lichidului de racire al motorului cu altul nou, sau completarea acestuia cu antigel in amestec (trebuie masurata densitatea lichidului de racire din motor pentru un amestec optim);
- inainte de venirea iernii, atunci cand este necesara schimbarea uleiului de motor, (mai ales in cazul uleiurilor minerale) este indicat sa cumparati ulei de iarna,cu un grad de vascozitate mai mica;
- atentie ! – folositi uleiuri recomandate de constructorul autovehiculului;
- odata cu sosirea temperaturilor sub zero grade celsius nu uitati ca in vasul de apa a-l stergatoarelor de parbriz sa introduceti solutii de spalat care nu ingheata;
- schimbarea anvelopelor de vara cu cele cu profil de iarna (anvelopele de iarna pe langa un profil special pentru zapada si drum alunecos, contin un procentaj mai mare de cauciuc natural, ceea ce le confera o aderenta mai buna la temperaturi scazute);
- odata cu scaderea temperaturii mediului ambiant, scade si presiunea in pneuri, motiv pentru care este necesara verificarea periodica a acestora;
- in imaginile de mai jos se poate observa cum spatiul de franare la aceeasi viteza data creste o data cu schimbarea conditiilor de mediu;



- pentru ca un pneu sa asigure o aderenta cat mai buna cauciucul trebuie sa fie cat mai flexibil;
- un pneu de iarna poate avea de 10 ori mai multe lamele si „blocuri” decat un pneu de vara;
- este necesara verificarea electrolitului in bateria de acumulator, o scadere a nivelului de electrolit in baterie poate duce la scaderea randamentului acesteia si chiar la defectarea ei;
- nivelul electrolitului trebuie sa fie cu aprox. 1,5 cm peste placile de plumb din carcasa;
- atentie ! – nu toti acumulatorii auto au nevoie de electrolit, exista si baterii uscate (cu pasta);